Privacy Policy Woonzorgweb

Laatste update: 24/05/2018

Woonzorgweb verbindt zich ertoe uw privacy te respecteren en te beschermen. Wij willen het vertrouwen dat u ons geeft wanneer u gebruik maakt van onze diensten, niet beschamen. Daarom vinden wij het belangrijk om u duidelijk te informeren over onze voorzorgen bij de behandeling van de persoonlijke gegevens die u ons toevertrouwt.

  1. Welke gegevens verzamelen wij?
  2. Waarom verzamelen wij deze gegevens?
  3. Wat als u een advertentie plaatst?
  4. Hoelang houden we deze gegevens bij?
  5. Hoe beschermen wij de vertrouwelijkheid van uw persoonlijke gegevens?
  6. Inzage, aanpassingen of verwijdering van uw gegevens.
  7. Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonlijke gegevens?
  8. Hoe krijgt u toegang tot uw persoonlijke gegevens?
  9. Cookies
  10. Algemene informatie

1. Welke gegevens verzamelen wij?

Statistieken

Wanneer u naar onze website surft, bewaren wij bepaalde gegevens van u in statistieken van Google Analytics. Die gegevens bestaan onder meer uit het browsertype, IP-adres, het besturingsprogramma dat u gebruikt en de domeinnaam van de website die u naar onze website gestuurd heeft. We gebruiken deze statistieken om het surfgedrag van onze bezoekers te analyseren en op basis daarvan onze website te optimaliseren voor onze gebruikers.

Google Analytics is lid van een gecertificeerd EU-U.S. Privacy Shield Framework u kan hierover meer informatie vinden op privacy policy van Google Analytics.

Formulieren

  • WEDSTRIJDEN 
  • INSCHRIJVING NIEUWSBRIEVEN
  • AANVRAGEN/CONTACTNAME (extern)
  • CONTACTFORMULIER (algemeen)

Wij registreren:

Velden met (*) zijn steeds verplicht.

  • via het inschrijvingsformulier voor onze “Newsletter”
    • Naam (*)
    • Voornaam
    • Postcode (*)
    • E-mail (*)
    • Interesse (WZC (rusthuis)/Serviceflat Te Huur/Serviceflat Te Koop/dementie)
    • Datum & uur verzending
    • IP-adres

 

  • via het “informatie aanvragen”-formulier: 
    • Naam (*)
    • Voornaam
    • Postcode (*)
    • Telefoonnummer
    • E-mail (*)
    • Bericht/vraag (*)
      • Deze informatie wordt doorgestuurd naar de betreffende instantie (zie ook verder in dit document bij externe verwerkers)
      • De aanvrager kiest hierbij zelf of hij/zij gevoelige informatie wenst te delen met de betreffende instantie waarnaar de aanvraag wordt verstuurd. Aanvragen kunnen mogelijks naar 2 email adressen binnen 1 organisatie worden verstuurd.
    • Eventuele inschrijving voor nieuwsbrieven
    • Datum & uur verzending
    • IP-adres

OPM: Bij het invullen van het informatie aanvragen formulier ontvangt de aanvrager via e-mail informatie over de betreffende instantie waaraan de aanvraag is gedaan.

  • via het deelnameformulier voor onze wedstrijden: 
    • Naam (*)
    • Voornaam
    • Postcode (*)
    • E-mail (*)
    • Eventuele bijkomende info (enquetes)
    • Eventuele inschrijving voor nieuwsbrieven
    • Datum & uur verzending
    • IP-adres

 

  • via het “contact”-formulier:  
    • Naam (*)
    • E-mail (*)
    • Bericht/vraag (*)
    • Datum & uur verzending
    • IP-adres

 

2. Waarom verzamelen wij deze gegevens?

2.1. Algemeen:

  • We hebben uw persoonlijke gegevens nodig:
    • om uw aanvraag te kunnen doorsturen naar de instantie van uw keuze.
    • om u via e-mail informatie te bezorgen van woonzorgcentra, serviceflats (assistentiewoning) en/of nieuwe producten en diensten als u zich heeft ingeschreven op de nieuwsbrief
    • Om u te contacteren indien u gewonnen heeft met een wedstrijd
    • Om op uw vragen te kunnen antwoorden indien u het algemeen contactformulier heeft ingevuld

2.2. Directe marketing en communicatie aan derden

We beschouwen uw persoonlijke gegevens als vertrouwelijke informatie die we nooit aan derden verkopen en die niet gebruikt worden voor directe marketing, behalve als u ons voorafgaand uw toestemming heeft gegeven ("opt-in") door in "Newsletter”, “informatie aanvragen” en bij "wedstrijden" het vakje van nieuwsbrieven aan te vinken. In dat geval heeft Woonzorgweb het recht uw gegevens te gebruiken voor promotionele acties en marketing, voor Woonzorgweb en zijn partners.
Als u ons uw toestemming hebt gegeven, kunt u zich uiteraard eender wanneer uitschrijven op de nieuwsbrief (uitschrijf-link onderin elke nieuwsbrief). Of u kan zich ook uitschrijven uit onze nieuwsbrief door een email te sturen naar info@woonzorgweb.be.

3. Hoelang bewaren we deze gegevens?

Wanneer we uw data, met uw toestemming, verzamelen houden we deze zolang als nodig om u van de gewenste diensten/informatie te kunnen voorzien. Omwille van de technische opstelling van de website ivm backups is het mogelijk dat uw persoonlijke data tot 14 maanden behouden blijft. Indien u meer inzicht wenst in welke gegevens wij over u bezitten kan u steeds terecht bij onze Data Protection Officer op info@woonzorgweb.be

4. Hoe beschermen wij de vertrouwelijkheid van uw persoonlijke gegevens?

Woonzorgweb verbindt zich ertoe om naar best vermogen de bescherming van de persoonsgegevens en niet persoonsgegevens te waarborgen.

  • Door ervoor te zorgen dat uw gegevens niet toegankelijk voor onbevoegden zijn;
  • Door het vragen van een bewijs van identiteit, als onderdeel van onze veiligheidsprocedure, alvorens u inzicht kan krijgen in uw persoonlijke informatie;
  • Door het uitvoeren van periodieke back-ups en het opslaan van deze gegevens op beveiligde servers;
  • Door het verwijderen of het anoniem maken van uw persoonlijke gegevens na 14 maanden of als Woonzorgweb (Druplo BVBA) de gegevens niet meer nodig vindt voor de doeleinden waarvoor de persoonsgegevens zijn verzameld.

5. Inzage, aanpassingen of verwijdering van uw gegevens

Elke gebruiker waarvan Woonzorgweb over de persoonlijke gegevens beschikt kan zich, mits bewijs van zijn identiteit (d.m.v. een kopie van de identiteitskaart) en een schriftelijke aangetekende, gedateerde en ondertekende aanvraag, richten tot Woonzorgweb (Kerkstraat 15, 1780 Wemmel) voor een schriftelijke mededeling van zijn/haar persoonsgegevens, alsmede voor de wijziging van onvolledige of incorrecte gegevens bekomen of voor verwijdering van uw gegevens. 

Indien u meer inzicht wenst in welke gegevens wij over u bezitten kan u steeds terecht bij onze Data Protection Officer op info@woonzorgweb.be

6. Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonlijke gegevens?

De verantwoordelijke voor de verwerking van alle persoonlijke gegevens die via de Woonzorgweb-site en Seniorieweb-site worden verzameld, is Druplo bvba (BE0536.782.657). Deze onderneming beheert de website vanuit de kantoren in Wemmel, België.
De manager van de site van Woonzorgweb is verantwoordelijk voor het beantwoorden van alle vragen die betrekking hebben tot de bescherming van uw privacy. U kunt al uw vragen over uw persoonlijke gegevens tot hem richten via een e-mail op het volgende e-mailadres: info@woonzorgweb.be.

Externe verwerkers

Website onderhoud/hosting
Woonzorgweb (Druplo BVBA) maakt gebruik van diensten-leveranciers/verwerkers voor het technisch onderhoud en de goede werking van de website. Deze verwerkers garanderen uw privacy via een verwerkersovereenkomst die wij met hen afsluiten.

Nieuwsbrieven - Flexmail
Wanneer u onze nieuwsbrief leest, verzamelen we ook bepaalde statistieken in FLEXMAIL. Meer bepaald gaat het hier om informatie over je browsertype, unieke identificatie en het aantal keren dat u de nieuwsbrief opent en/of op een link klikt. We gebruiken deze gegevens om onze nieuwsbrief te verbeteren of eventuele problemen correct te kunnen analyseren.
Flexmail is een e-mailmarketing platform dat gebruikt wordt door duizenden bedrijven voor het versturen van e-mailcampagnes naar hun eigen databases. Flexmail zorgt ervoor dat uw data veilig wordt bewaard. U kan de privacy policy van Flexmail hier vinden https://flexmail.be/nl/privacy-policy

Social media - Share this
Woonzorgweb maakt gebruik van Sharethis Tools voor het delen van content op social media, meer info over Sharethis vindt u op https://www.sharethis.com/privacy/

Individuele Contact aanvragen
In het geval van een contact aanvraag bij een specifiek woonzorgcentrum, assistentiewoning (serviceflat) of thuiszorginstantie worden de gegevens gedeeld via e-mail met de contactperso(o)n(en) van de desbetreffende instantie.
Woonzorgweb wijst de externe verwerker erop dat de door u doorgestuurde informatie vertrouwelijk dient behandeld te worden volgens de GDPR wetgeving.

7. Hoe krijgt u toegang tot uw persoonlijke gegevens?

We hebben een Data Protection Officer (or "DPO") aangesteld als centraal contactpunt en u kan deze contacteren met al uw vragen via info@woonzorgweb.be of via de post op het adres Druplo bvba - Kerkstraat 15, 1780 Wemmel, 3070 Kortenberg.
Wij zullen daarna alles in het werk stellen om zo snel mogelijk aan uw vraag/verzoek te voldoen.

8. Wat als u informatie plaatst of reeds heeft op Woonzorgweb?

Aanmaken/beheren van uw account:
Om de dienstverlening van Woonzorgweb (en Seniorieweb) mogelijk te maken, vragen wij u een account aan te maken en/of te beheren. Hiervoor verzamelen wij volgende gegevens:

  • Identificatiegegevens: 
    • uw naam (*)
    • Voornaam (*)
    • E-mailadres (*)
    • Bedrijfsnaam
    • BTW- of ondernemingsnummer
    • Adres onderneming
  • Wachtwoord (dit is geëncrypteerd en daar hebben wij geen toegang toe. Indien u uw wachtwoord verliest, moet u het herinitialiseren)

Bijkomend indien u een advertentie online plaatst:
Wij gebruiken het Mollie online betaalsysteem van het bedrijf Mollie BV (www.mollie.be) omdat dit voldoet aan de strengste eisen op het gebied van internetbeveiliging door het gebruik van SSL- (Secure Sockets Layer) en SET- (Secure Electronic Transaction) protocollen. Het nummer van de kredietkaart dat u invult wordt gecodeerd verzonden via het internet en niet door ons bewaard.

Wij bewaren de noodzakelijk data in het kader van onze boekhouding.

9. Cookies

Woonzorgweb maakt gebruik van cookies. Dit zijn kleine bestanden met data die door deze website naar uw browser gestuurd worden en weggeschreven worden op uw harde schijf. Deze data worden gebruikt om de terugkerende bezoeker te identificeren en zo de website er beter op af te stemmen. De bezoeker zal op deze manier sneller kunnen inloggen en eventueel aangepaste inhoud te zien krijgen. Zo hoeft u niet bij ieder bezoek aan deze website uw persoonlijke gegevens opnieuw in te vullen.
Als u deze cookies wenst te verwijderen, dient u de handleiding van uw browser te raadplegen. Binnen uw browser beschikt u eveneens over de mogelijkheid uw instellingen omtrent deze cookies te configureren. Zo kan u de browser configureren dat deze het gebruik van cookies verhindert, dat deze u steeds waarschuwt wanneer er een cookie wordt aangemaakt of dat de cookies nadien van uw harde schijf verwijderd worden.

10. Algemene informatie

We maken er een erezaak van om ons beleid voor de bescherming van uw persoonlijke gegevens volledig in regel te stellen met alle wetsbepalingen in België en de Europese Unie. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het privacybeleid van de websites waarnaar via een hyperlink wordt doorverwezen vanaf onze site. Lees ook onze algemene voorwaarden en gebruiksvoorwaarden

Woonzorgweb.be behoudt zich het recht deze privacyverklaring ten allen tijde aan te passen. Deze wijzigingen zullen kenbaar worden gemaakt door middel van melding op Woonzorgweb.